Monday 2 November 2020

Utdelningar oktober + Bitcoin

Altria: 15,47€
Pepsi: 7,40€
Realty Income: 6,79€
Store Capital: 26,13€
Totalt: 55,79€

Marknaden har varit väldigt orolig den här månaden, och kommer troligtvis fortsätta vara oroligt.
Coronafallen ökar över världen och länder har börjat stänga ner igen.
Presidentvalet i USA sker om några dagar.

Jag bestämde mig för att börja diveraifiera portföljen med lite cryptovaluta. Jag har mest köpt Bitcoin, men också lite Ethereum.
Jag har haft ögonen på cryptovalutor ända sen ca 2013. Men pga osäkerheter har jag aldrig köpt fram tills nu.
Det är tekniken som intresserar mig mest. Möjligheterna som kan uppkomma i framtiden, med smarta kontrakt på blockkedjor och hela decentraliseringen.
Bitcoin ser jag mest som en hedge mot fiatvalutan och något som kommer hålla värde för framtiden.
Planerar att hålla ca 5% av portföljen i crypto.
Med ca en 80/20 delning mellan Bitcoin och Ethereum.

No comments:

Post a Comment