Monday 4 July 2022

Ett år av tillväxt borta 122k

Senast jag var nere i ett totalt kapital på 122.000€ var juli 2021, alltså har all tillväxt för ett år försvunnit.
Jag tar på vara detta köptillfälle i marknaden.
Jag har jobbat extremt mycket övertid och heljer detta år. I genomsnitt i år har jag tjänat ca 1000€ extra varje månad som jag kan köpa aktier för. Men jag har också byggd upp lite extra buffert.
Som jag skrev för några månader sedan så förväntade jag mig attt marknaden skulle fortsätta falla, vilket den har gjort.
Det enda jag köper är Tesla aktier.



Portföljen balanserar på runt 100k euro.
Nedgången är -26,77% i år

Men zoomar man ut några år är det roligar att titta på graferna.



Mitt fokus är på lång sikt, så vad som händer kortsiktigt är inte så viktigt, jag bara fortsätter spara i aktier.

Inga utdelningar från aktier denna månad, bara 7,41€ från ränta på krypto.


No comments:

Post a Comment